Saturday, October 22, 2011

Mereka hilang...



Aku bersarapan sambil menonton Merlin di skrin laptop,untuk memecah kesunyian berpagi sendirian di rumah. Sengaja mengundur ke musim pertama, episod 10 : The moment of truth.

Merlin juga satu-satunya 'sahabat' aku untuk berbahasa Inggeris di Kota Debu ini.

Episod ini tentang persahabatan.
Persahabatan yang ikhlas. Tanpa membezakan sang bangsawan dengan si peladang.
Sanggup bermatian demi kawan.
Sudah tentu mereka bukan berpaksikan iman.

Aku cuma ingin katakan, aku rindukan persahabatan yang dulu.
Persahabatan yang kian hilang kerana mengejar cita-cita dan ego.

Aku bukan menagih kasih persahabatan.
Cuma mengungkap rasa rindu.

3 comments:

  1. pandai pulak dah nie men-men madah... ^__^

    ReplyDelete
  2. u r the second person who said so after my foster mum :)

    ReplyDelete
  3. haha yelah... mkin tggi kinayah bile duk sane kan
    btw likes ur new blog's name
    Kota Debu.. looks a like novel's name... hihi

    ReplyDelete